رد کردن لینک ها

ثبت شرکت در انزلی

ثبت شرکت در انزلی. انزلی پس از رشت دومین شهر بزرگ استان گیلان است. همچنین یکی از بنادر مهم ایران میباشد. این شهر با داشتن آب و هوایی مناسب، بارندگی های زیاد و وجود قطب های گردشگری و اقتصادی تبدیل به یکی از مکان های مناسب جهت اقامت و کسب و کار شده است. نزدیکی آن به روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و ترکیه، موقعیتی ویژه به این شهر جهت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار داده است.

تماس با ثبت تیرگان

مرز انزلی پنجمین مرز فعال ایران است و ۷/۳ درصد از ترانزیت ورودی به ایران از طریق این مرز انجام می‌شود. بیش از ۵۰ درصد حمل و نقل کالای گیلان از طریق این مرز انجام می‌شود. از مرز دریایی انزلی سالانه بیش از ۴ میلیون تن کالا وارد و بیش از ۲۸۸ هزار تن سوخت و ۵۵ هزار تن کالای غیرنفتی به‌طور حمل و نقل ترکیبی از طریق این بندر به داخل یا خارج کشور ترانزیت می‌شود.

منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال 1384 تاسیس و در سال 1392 با افزایش محدوده، در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار گرفت.

مزایای ثبت شرکت در انزلی

الف –  معافیت مالیاتی

ب –  معافیت گمرکی

ج –  دارا بودن فرودگاه بین المللی

د –  وجود زیرساختهای لازم با استاندارد بالا همچون حمل و نقل زمینی و دریایی، بانک و صرافی

ه –  نزدیکی به کشورهای حوزه دریای مازندران و دسترسی به بازار مصرف 300 میلیونی آن

READ  کد اقتصادی: مراحل و شرایط سال 1400

و –   دروازه اروپا

ز –   دارا بودن هتل های مناسب با استاندارد جهانی

ح – واقع شدن در کریدور شمال – جنوب

ط – نزدیکی به تهران به عنوان پایتخت و مرکز تجاری و صنعتی کشور

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در انزلی

چنان که پیشتر گفته شد یکی از مزایای تاسیس شرکت در منطقه آزاد ثبت آسان آن است. نیازی به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ندارد. در مجموع مدارک لازم جهت اقدام به ثبت شرکت عبارتند از کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا و نداشتن سوء پیشینه کیفری.

شرکت در مناطق آزاد مانند سایر نقاط ایران می تواند در قالب های مصرح در قانون تجارت که عبارتند از: 1- سهامی 2- مسوولیت محدود 3- تضامنی 4 – مختلط سهامی 5- مختلط غیر سهامی 6- نسبی و تعاونی باشد.

شرکت سهامی خاص با حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس و مسوولیت محدود و تضامنی با حداقل 2 سهامدار تاسیس می گردد.

محورهای اصلی کسب و کار در انزلی

الف – صنعت حمل و نقل

ب – تجارت و خدمات تجاری

ج – صنعت گردشگری

د – صنایع فرآوری و کشاورزی

ه – صنایع پاک

نحوه معافیت مالیاتی شرکت های انزلی

مطابق ماده 13 «قانون چگونگی اداره مناطق آزاد»: «اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه آزاد به انواع فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت 15 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف خواهند شد. و پس از انقضاء پانزده سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود.».

READ  نشانی و شماره تلفن دادسراها

البته در سال 1388 این ماده اصلاح و معافیت 15 ساله آن به 20 سال افزایش یافت.

پس از ابلاغ قانون پنجم توسعه که کلیه فعالان اقتصادی از جمله فعالان مناطق آزاد را موظف به ارایه اظهارنامه مالیاتی دانست؛ برداشتهایی از این قانون مبنی بر از میان رفتن معافیت مالیاتی 20 ساله از مناطق آزاد شد. اما علیرضا عامری – مدیرعامل منطقه آزاد کیش – در مصاحبه با شبکه اخبار اقتصادی و دارایی این مطلب را تکذیب و اعلام داشت که این معافیت ها همچنان پابرجا است.

منطقه آزاد | ثبت تیرگان

پرسش: آیا معافیت مالیاتی به معنای عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی می باشد؟

پاسخ: خیر؛ مطابق قانون پنجم توسعه کشور فعالان اقتصادی مناطق آزاد مشمول ارائه اظهارنامه مالیاتی و اعلام درآمد خود به مراجع قانونی می باشند. هرچند نرخ مالیاتی آنان صفر درصد است.

نحوه معافیت گمرکی در انزلی

ورود هر نوع کالا به هر یک از مناطق آزاد مجاز است. به استثنای کالاهایی که به موجب شرع یا قانون ممنوع، یا بر اساس مقررات ویژه‌ آن منطقه غیرمجازمی‌شود. همچنین است ممنوعیت ورود کالاهای ساخت اسرائیل.

اما کالاهایی که از خارج یا سایر نقاط کشور و یا دیگر مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور، وارد منطقه می‌شوند چه؟ چنانچه از نوع مصالح، ابزار و لوازم ساختمانی ‌برای احداث واحد تولید، تجاری، خدماتی، مسکونی و فعالیت‌های زیربنایی (‌به استثنای وسایل تزیین و مبل) باشند، یا به تشخیص سازمان منطقه و به میزان‌ مورد نیاز از پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی معاف هستند. ولی این کالاها مشمول پرداخت هزینه‌های خدماتی می‌باشند.

ماشین‌آلات، مواد اولیه، اجزا و قطعات مورد نیاز تولید، تجهیزات و ابزارآلات تولیدی، قطعات یدکی ماشین‌آلات تولیدی وسایل نقلیه سرمایه‌ای (‌به‌استثنای اتومبیل سواری و قایق تفریحی) از پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی معاف، ولی مشمول پرداخت هزینه‌های خدماتی می‌باشند.

READ  ثبت شرکت در منطقه آزاد چابهار

کالاهایی که از خارج یا سایر مناطق آزاد کشور، به منطقه وارد و ترخیص قطعی می‌گردند، مشمول‌پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی می‌باشند. و در صورتی که کالاهای مذکور صدور مجدد شوند صرفاً عوارض بندری و فرودگاهی اخذ شده، قابل استرداد ‌خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

صورتجلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

مونه صورتجلسه تغییر اعضای هیئت مدیره با مسئولیت محدود

بازگشت به بالای صفحه