رد کردن لینک ها

صورتجلسه انتخاب مدیران و تعیین سمت در شرکتهای با مسئولیت محدود

در شرکتهای با مسئولیت محدود، مدت زمان هیات مدیره نامحدود است. اما موسسان در هنگام تاسیس شرکت یا مجمع عمومی فوق العاده پس از تاسیس، میتوانند مدیریت مدیران را محدود به زمان مشخصی کنند. همچنین در این نوع شرکت، حضور بازرس الزامی نیست اما موسسان یا مجمع می تواند برای شرکت بازرس تعیین کند.

در شرکت مسئولیت محدود «انتخاب مدیران» در صلاحیت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و «تعیین سمت مدیران» در صلاحیت جلسه هیات مدیره میباشد. تعیین حق امضاء را هم در هر دو صورتجلسه می تواند انجام داد.

در ادامه میتوانید نمونه هر دو صورتجلسه را مشاهده بفرمایید:

تماس با ثبت تیرگان

نمونه صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره درشرکتهای با مسئولیت محدود

 

نام شرکت……………………………………. شماره ثبت…………………… سرمایه ثبت شده …………………………… و شناسه ملی ………………………….. ریال صورتجلسه مجمع عمومی (عادی بطور فوق العاده) شرکت در تاریخ …………………. ساعت …………..  با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء تشکیل و نسبت به انتخاب اعضای هیئت مدیره (یا ترمیم تعداد اعضای هیات مدیره) بشرح ذیل اتخاد تصمیم شد.

 

  نام شرکاء                          میزان سهم الشرکه

1ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

2ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

3ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

4ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

 

باتوجه به (انقضای  مدت ماموریت مدیران یا استعفای مدیر یا مدیران با عزل بعضی  از مدیران  یا خروج بعضی  از مدیران از شرکت یا عوامل دیگری  که باعث تجدید و انتخاب  مدیران می شود ذکر گردد.

1ـ خانم / آقای …………………………….  به شماره ملی …………….  امضاء

READ  اختراع و حقوق ناشی از ثبت آن

2ـ خانم / آقای ……………………………. به شماره ملی …………….    امضاء

3ـ خانم / آقای …………………………….   به شماره ملی …………….  امضاء

به سمت اعضای هیئت مدیره شرکت برای مدت …………   سال (یا بمدت نامحدود) انتخاب و با امضاء ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می نمایند.

ج: اینجانبان اعضاء هیات مدیره و بازرسین ضمن قبولی سمت خود اقرار می نمائیم که هیچگونه سوء پیشینه کیفری نداشته و ممنوعیت اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و  126 لایحه اصلاحی قانون تجارت را نداریم.

به خانم / آقای …………………………….. احدی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.

1ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

2ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

3ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

 

نکات مهم در خصوص صورتجلسه انتخاب مدیران:

1-کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.

2ـ پس از تنظیم صورتجلسه فوق نسبت به تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره بشرح نمونه پیوستی  اقدام شود.

2ـ مدت ماموریت در شرکتهای با مسئولیت محدود هم می تواند مقید به زمان و هم می تواند نامحدود باشد. بنابراین به این نکته با توجه به اساسنامه شرکت توجه شود.

3ـ در صورتیکه یک نفر از مدیران سهم الشرکه خود را مستقل  نمود و ازشرکت خارج شد و یا از سمت خود استعفا دارد بایستی صورتجلسه فوق تنظیم و مدیری بجای فرد خارج شده یا مستعفی  انتخاب شود.

READ  ثبت شرکت در انزلی

4ـ در صورتیکه جلسه با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد  رعایت دعوت شرکاء وفق اساسنامه شرکت یا  قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی است.

5ـ شرکاء اصالتاً یا وکالتاً یا ولایتاً نام خود را همراه با ذکر سمت ومیزان سهم الشرکه در صورتجلسه نوشته و امضاء نمایند و در صورتی که وکالتاً امضاء می نمایند ارائه وکالت نامه رسمی (اصل رونوشت برابر اصل شده )الزامی است.

6ـ در صورتیکه تعداد شرکاء از  12 نفر بیشتر باشد انتخاب هیأت نظار مرکب از سه نفرالزامی و در ابتدا صورتجلسه نام اعضای هیأت نظار نوشته شود و ذیل صورتجلسه را امضاء نمایند.

7ـ تمام شرکاء ذیل تمام صفحات صورتجلسه را امضاء نمایند.

8 ـ صورتجلسه در سه نسخه تهیه و  ذیل تمام آن توسط اعضا امضاء و یک نسخه از آن ظرف مدت سه روز پس از پذیرش نهایی در سامانه از طریق پست به اداره ثبت شرکتها ارسال و سپس بارکدپستی در سیستم درج گردد.

 

 

 

نمونه صورتجلسه تعیین سمت هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

 

نام شرکت……………………………………….. شماره ثبت ………………… و شناسه ملی ………………. سرمایه ثبت شده…………………….. ریال  در تاریخ ……………… ساعت ………..  جلسه هیئت مدیره شرکت با حضور کلیه اعضاء هیات مدیره اکثریت اعضای هیات مدیره در محل شرکت تشکیل و نسبت به تعیین سمت و تعیین دارندگان حق امضاء اتخاذ تصمیم شد.

1ـ خانم/ آقای …………………….. به شماره ملی ………………. به سمت رئیس هیئت مدیره

2ـ خانم/ آقای …………………….. به شماره ملی ………………. به سمت نایب هیئت مدیره

3ـ خانم/ آقای …………………….. به شماره ملی ………………. به سمت مدیر عامل شرکت انتخاب

READ  تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس | بخشنامه 1399

کلیه اسناد و مدارک و اوراق بهاء دار با امضاء مشترک خانم ها/ آقایان…………………………………..  همراه با مهر شرکت معتبر می باشد.

ج: اینجانبان اعضاء هیات مدیره و بازرسین ضمن قبولی سمت خود اقرار می نمائیم که هیچگونه سوء پیشینه کیفری نداشته و ممنوعیت اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت را نداریم.

 

به خانم / آقای ……………………. احدی از شرکاء یا عضو هیئت مدیره یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شودکه ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.

نام اعضای هیات مدیره

1ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

2ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

3ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

4ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

 

نکات مهم در خصوص صورتجلسه انتخاب مدیران و تعیین سمت:

1-کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.

2ـ در صورتی که جلسه با اکثریت اعضای هیئت مدیره تشکیل شده باشد، رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه یا قانون تجارت الزامی است.

3ـ صورتجلسه در سه نسخه تهیه و  ذیل تمام آن توسط اعضا امضاء و یک نسخه از آن ظرف مدت سه روز پس از پذیرش نهایی در سامانه از طریق پست به اداره ثبت شرکتها ارسال و سپس بارکدپستی در سیستم درج گردد.

بازگشت به بالای صفحه