رد کردن لینک ها

ثبت شرکت در کیش

ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش. کیش نخستین منطقه آزاد تجاری و یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است. طرح توسعه این جزیره به پیش از انقلاب و سال 1351 بر میگردد. در آن سالها  «سازمان عمران کیش» به منظور ایجاد منطقه آزد راه اندازی شد. نهایتاً در سال 1372 منطقه آزاد کیش رسماً راه اندازی شد.

تماس با ثبت تیرگان

کیش هرچند از آغاز تا امروز به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور محسوب میشود. اما به عنوان منطقه آزاد و با داشتن معافیت های مالیاتی و گمرکی و مزایای فراوان دیگر که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت؛ تبدیل به یکی از نقاط مهم تجاری و راه اندازی کسب و کار و تاسیس شرکت شده است. همچنین باید توجه داشت که منطقه آزاد کیش تنها محدود به جزیره کیش نبوده و شامل جزایر هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک نیز می باشد.

مزایای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در کیش

1-   معافیت مالیاتی

2-   معافیت گمرکی

3-   دارا بودن فرودگاه بین المللی

4-   وجود زیرساختهای لازم با استاندارد بالا همچون حمل و نقل زمینی و دریایی، بانک و صرافی

5-   نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس

6-   شهرت جهانی

7-   دارا بودن هتل های مناسب با استاندارد جهانی

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کیش

چنان که پیشتر گفته شد یکی از مزایای تاسیس شرکت در کیش ثبت آسان آن است. نخست آن که نیازی به «کیش وند» بودن (یعنی الزام به اقامت در کیش) نیست. دیگر این که نیازی به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ندارد. در مجموع مدارک لازم جهت اقدام به ثبت شرکت عبارتند از کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا و نداشتن سوء پیشینه کیفری.

READ  ثبت شرکت در قشم

شرکت در مناطق آزاد مانند سایر نقاط ایران میتواند در قالب های مصرح در قانون تجارت که عبارتند از: 1- سهامی 2- مسوولیت محدود 3- تضامنی 4 – مختلط سهامی 5- مختلط غیر سهامی 6- نسبی و تعاونی باشد.

شرکت سهامی خاص با حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس و مسوولیت محدود و تضامنی با حداقل 2 سهامدار تاسیس میگردد.

محورهای اصلی کسب و کار در کیش

1-   تکنولوژی حفاری دریایی

2-   صنعت گردشگری

3-   امور بانکداری

4-   خدمات پزشکی فرامرزی

5-   صنایه الکترونیکی

6-   خدمات پشتیبان نفت

نحوه معافیت مالیاتی شرکت های کیش

مطابق ماده 13 «قانون چگونگی اداره مناطق آزاد»: «اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه آزاد به انواع فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت 15 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف خواهند شد و پس از انقضاء پانزده سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود…».

البته در سال 1388 این ماده اصلاح و معافیت 15 ساله آن به 20 سال افزایش یافت.

پس از ابلاغ قانون پنجم توسعه که کلیه فعالان اقتصادی از جمله فعالان مناطق آزاد را موظف به ارایه اظهارنامه مالیاتی دانست؛ برداشتهایی از این قانون مبنی بر از میان رفتن معافیت مالیاتی 20 ساله از مناطق آزاد شد. اما علیرضا عامری – مدیرعامل منطقه آزاد کیش – در مصاحبه با شبکه اخبار اقتصادی و دارایی این مطلب را تکذیب و اعلام داشت که این معافیت ها همچنان پابرجا است.

منطقه آزاد | ثبت تیرگان

پرسش: آیا معافیت مالیاتی به معنای عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی می باشد؟

پاسخ: خیر؛ مطابق قانون پنجم توسعه کشور فعالان اقتصادی مناطق آزاد مشمول ارائه اظهارنامه مالیاتی و اعلام درآمد خود به مراجع قانونی می باشند. هرچند نرخ مالیاتی آنان صفر درصد است.

READ  ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو
نحوه معافیت گمرکی در کیش

ورود هر نوع کالا به هر یک از مناطق آزاد مجاز است. به استثنای کالاهایی که به موجب شرع یا قانون ممنوع، یا بر اساس مقررات ویژه‌ آن منطقه غیرمجاز می‌شود. همچنین است ممنوعیت ورود کالاهای ساخت اسرائیل.

کالاهایی که از خارج یا سایر نقاط کشور و یا دیگر مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور، وارد منطقه می‌شوند؛ چنانچه از نوع مصالح، ابزار و لوازم ساختمانی ‌برای احداث واحد تولید، تجاری، خدماتی، مسکونی و فعالیت‌های زیربنایی (‌به استثنای وسایل تزیین و مبل) باشند، یا به تشخیص سازمان منطقه و به میزان‌ مورد نیاز از پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی معاف هستند ولی مشمول پرداخت هزینه‌های خدماتی می‌باشند.

ماشین‌آلات، مواد اولیه، اجزا و قطعات مورد نیاز تولید، تجهیزات و ابزارآلات تولیدی، قطعات یدکی ماشین‌آلات تولیدی وسایل نقلیه سرمایه‌ای (‌به‌استثنای اتومبیل سواری و قایق تفریحی) از پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی معاف، ولی مشمول پرداخت هزینه‌های خدماتی می‌باشند.

کالاهایی که از خارج یا سایر مناطق آزاد کشور، به منطقه وارد و ترخیص قطعی می‌گردند، مشمول‌پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی می‌باشند و در صورتی که کالاهای مذکور صدور مجدد شوند صرفاً عوارض بندری و فرودگاهی اخذ شده، قابل استرداد ‌خواهد بود.

نظرات

    1. ارسال دیدگاه

      سلام دوست عزیز. بله باید حتماً یک نشانی معتبر در کیش داشته باشد. البته قبلا «صندوق پستی» هم برای ثبت شرکت در کیش قابل قبول بود که در حال حاضر این امکان وجود ندارد. بنابر این ممکن است در زمان های مختلف مقررات متفاوتی بر این وضوع حاکم باشد. شما می توانید در هر زمان برای اطلاع از آخرین مقررات با مشاوران ثبت تیرگان تماس بگیرید.

      پیوند یکتا

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه