رد کردن لینک ها

ثبت شرکت در ارس

ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس. منطقه آزاد ارس در بخشی از استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این منطقه شامل شهرها و بخشهای جلفا، کَلِیبر، خداآفرین، اصلاندوز، نوردوز، پارس آباد و بیله سوار میباشد. این منطقه در سال 1382 تاسیس و پس از کیش دومین منطقه آزاد توسعه یافته ایران است.

تماس با ثبت تیرگان

از منطقه آزاد ارس به دلیل همسایگی با جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به عنوان «دروازه قفقاز» یاد می شود.  این امر با توجه به مناسبات ایران با روسیه و جمهوری های قفقاز نشان از اهمیت آن دارد. از دیگر دلایل اهمیت این منطقه آزاد نزدیکی آن به شهر تبریز به عنوان دومین شهر صنعتی ایران میباشد. همچنین به دلیل طبیعت زیبا و وجود مناطق تاریخی و طبیعی مختلف چون آبشار، آتشفشان، پل تاریخی، کاروانسرا و کلیساهای تاریخی از مناطق هدف گردشگری در ایران است.

مزایای راه اندازی کسب و کار در منطقه آزاد ارس

1-   معافیت مالیاتی

2-   معافیت گمرکی

3-   دسترسی به فرودگاه بین المللی تبریز

4-   وجود زیرساختهای لازم با استاندارد بالا همچون حمل و نقل زمینی ، ریلی و هوایی، بانک و صرافی

5-   نزدیکی و دسترسی به کشورهای قفقاز و بازار 400 میلیون نفری آن

6-   شبکه ریلی متصل به شبکه ریلی ایران و خط آهن سراسری شوروی سابق

7-   دارا بودن هتل های مناسب

8-   منطقه هدف گردشگری با جذب بیش از 5 میلیون گردشگر در سال

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس

چنان که پیشتر گفته شد یکی از مزایای تاسیس شرکت در این مناطق ثبت آسان آن است. و به همین دلیل تاکنون در منطقه آزاد قشم بیش از شش هزار شرکت به ثبت رسیده است. برای ثبت شرکت نیازی به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری نیست. در مجموع مدارک لازم جهت اقدام به ثبت شرکت عبارتند از کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا و نداشتن سوء پیشینه کیفری.

READ  تفاوت روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار

شرکت در مناطق آزاد مانند سایر نقاط ایران می تواند در قالب های مصرح در قانون تجارت باشد. این قالبها عبارتند از: 1- سهامی 2- مسوولیت محدود 3- تضامنی 4 – مختلط سهامی 5- مختلط غیر سهامی 6- نسبی و تعاونی.

شرکت سهامی خاص با حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس و مسوولیت محدود و تضامنی با حداقل 2 سهامدار تاسیس می گردد.

محورهای اصلی کسب و کار در منطقه آزاد ارس

1-   تجارت و خدمات تجاری

2-   صنعت گردشگری

3-   صنایع پاک

4-   صنایع سلولوزی

5-   تسهیلات درمانی فوق تخصصی

6-   صنعت حمل و نقل

7-   توسعه کشاورزی و دام پروری

نحوه معافیت مالیاتی شرکت های منطقه آزاد ارس

مطابق ماده 13 «قانون چگونگی اداره مناطق آزاد»: «اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه آزاد به انواع فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت 15 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف خواهند شد و پس از انقضاء پانزده سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود…».

البته در سال 1388 این ماده اصلاح و معافیت 15 ساله آن به 20 سال افزایش یافت.

پس از ابلاغ قانون پنجم توسعه که کلیه فعالان اقتصادی را موظف به ارایه اظهارنامه مالیاتی دانست؛ برداشتهایی از این قانون مبنی بر از میان رفتن معافیت مالیاتی 20 ساله از مناطق آزاد شد. اما علیرضا عامری – مدیرعامل منطقه آزاد کیش – در مصاحبه با شبکه اخبار اقتصادی و دارایی این مطلب را تکذیب و اعلام داشت که این معافیت ها همچنان پابرجا است.

READ  ثبت شرکت گردشگری زیارتی (بند پ)

منطقه آزاد | ثبت تیرگان

پرسش: آیا معافیت مالیاتی به معنای عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی می باشد؟

پاسخ: خیر؛ مطابق قانون پنجم توسعه کشور فعالان اقتصادی مناطق آزاد مشمول ارائه اظهارنامه مالیاتی و اعلام درآمد خود به مراجع قانونی می باشند. هرچند نرخ مالیاتی آنان صفر درصد است.

نحوه معافیت گمرکی در منطقه آزاد ارس

ورود هر نوع کالا به هر یک از مناطق آزاد مجاز است. به استثنای کالاهایی که به موجب شرع یا قانون ممنوع، یا بر اساس مقررات ویژه‌ آن منطقه غیرمجاز می‌باشد. همچنین است ممنوعیت ورود کالاهای ساخت اسرائیل.

کالاهایی که از خارج یا سایر نقاط کشور و یا دیگر مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور، وارد منطقه می‌شوند؛ چنانچه از نوع مصالح، ابزار و لوازم ساختمانی ‌برای احداث واحد تولید، تجاری، خدماتی، مسکونی و فعالیت‌های زیربنایی (‌به استثنای وسایل تزیین و مبل) باشند، یا به تشخیص سازمان منطقه و به میزان‌ مورد نیاز از پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی معاف هستند ولی مشمول پرداخت هزینه‌های خدماتی می‌باشند.

ماشین‌آلات، مواد اولیه، اجزا و قطعات مورد نیاز تولید، تجهیزات و ابزارآلات تولیدی، قطعات یدکی ماشین‌آلات تولیدی وسایل نقلیه سرمایه‌ای (‌به‌استثنای اتومبیل سواری و قایق تفریحی) از پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی معاف، ولی مشمول پرداخت هزینه‌های خدماتی می‌باشند.

کالاهایی که از خارج یا سایر مناطق آزاد کشور، به منطقه وارد و ترخیص قطعی می‌گردند، مشمول‌ پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی می‌باشند. در صورتی که کالاهای مذکور صدور مجدد شوند صرفاً عوارض بندری و فرودگاهی اخذ شده، قابل استرداد ‌خواهد بود.

بازگشت به بالای صفحه